chokechain

Funderingar åsårå

Kategori:

Igår var det ett program på SVT2 om sockerberoende. Om en familj där modern i familjen var coca cola beroende. Fett töntigt men vad jobbigt de var att se! Jag slutade dricka coca cola juli 2012 och kan inte dricka de alls längre. Jag blir äcklad när jag ser den röda etiketten på plastflaskorna, och när Markus någon gång köpt och öppnar flaskan, blääää lukten och allt blir bara så äcklad. Men tillbaka till mamman, när hon berättade hur hennes kropp reagerar när hon inte får dendär morgon coca colan hur hennes händer blir darriga, hon blir sur osv. Man var ju precis likadan själv. Och när hon skulle dricka sitt första glas med vatten, fyfan jag förstår precis hur hon kände! Jag drack aldrig vatten tidigare,när Sandra satt med sina tillbringar med vatten och drack som att de var huur gott som helst så satt jag där med min coca cola och förstod inte alls hur hon kunde dricka dedär frivilligt! Jag blev äcklad när jag var tvungen att dricka vatten, helst kranvatten. Helt sjukt haha. Läänge tog de innan jag började dricka vatten efter jag slutat med läsk. Idag dricker jag vatten varje dag, oftast bubbelvatten då jag fortfarande känner visst "hat" haha mot kranvatten. Markus Erika och Mattias kollade programmet med mig och dom kunde inte förstå hur jag menade när jag försökte förklara vattensituationen, haha. Nä att sluta med cola är fan fett svårt just när man mår bajs när man inte får i sig sockret. Jag fick yrsel, huvudvärk från helvetet, avdomningar i fingrar och händer, darrig, sur som fan. Direkt jag slutade gick jag ner 7 kilo. Babbligt inlägg men ändå. Aherråååå

Kommentarer

  • Miaa säger:

    Det var strongt av dig Lina och jag är sååå glad att du lyckades sluta . Nu får du må bättre och leva sunt. Flaskvatten är förresten bättre, kanske inte så miljövänigt men kranvatten innehåller massa jävla skit.

    2013-04-12 | 10:29:03

Kommentera inlägget här: