chokechain

Dag 02 – Min stad

Kategori: Allmänt

Jaa Kiruna då alltså. Ja vad ska man säga om den då?
Vi har renar, snö, isbjörnar, folk går omkring i kolt som är våran folkdräkt, och vi jojkar alltid innan soluppgången. En tradition.

Nää men Kiruna är Kiruna. En liten skithåla som jag trivs i. Det är lite folk, folk hälsar inte på varandra, vi sätter oss inte bredvid varandra i buss osv, kassörskorna är inte överdrivet trevliga, jaa en liten stad som jag trivs i.
MEN ska vi hylla något här så äre LAXFORSEN YAOOO. Bästa staden ever. ja de är en stad. Mitt fina ställe som jag aldrig vill lämna. Dumpar makke mig flyttar jag till mamma och pappa bara på andra sidan vägen mohahahahahah!

Ja sen får vi inte glömma skitsnacket om Kiruna de är så vi gör här.
Alla tror att Kiruna är den enda lilla platsen på jorden nämligen. Allt som händer här är dåligt och fylla skitsnack och backstabing finns icke någon annan stans, absolut inte. Alla känner någon som känner någon här men allt skvaller man hör är sant fast jag hörde de från någon som hörde de från någon som hade sett de den gången när den andra lyssnade på dom. Typ.
Sååå nu har jag varit den ultimata kirunabon.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: